Lost Joozy 2022

Lost Joozy 2022

Lost Dangeris

is een heerlijke unieke Russian Imperial stout uit Uitgeest.

Advice Price: € 0,00
€ 4,49
Beschikbaarheid: Op voorraad
SKU
Lost Dangeris
  • Koop 6 voor
    € 4,27
    en bespaar 5%
  • Koop 12 voor
    € 4,04
    en bespaar 10%
Incl. BTW
Product eigenschappen
Meer informatie
EAN 8720299303942
Merk Brouwerij Lost
Percentage alcohol 11.5 %
Verpakking Bier Blik
Biersoort Imperial Stout
Ideale drink temperatuur 11°
Land van herkomst Nederland
Stad van herkomst Uitgeest
Vanaf wanneer op de markt 2022
inhoud 33 cl
geadviseerd glas teku
Geadviseerd eten Mild Kaasje, Oude Kaas, Scherpe Kaas, Blauwschimmel Kaas, Chocolade, Karamel, Mexicaanse Hapjes, Walnoten, Zoet Desert, Zoet Fruit
kleur Donker Bruin
Smaakprofiel krachtig, rijk
Intensiteit (1=minste tot 10=meeste) 9
zoetheid (1=minste tot 10=meeste) 5
zuurheid (1=minste tot 10=meeste) 1
bitterheid (1=minste tot 10=meeste) 2

Brouwerij Lost Dangeris - Russian Imperial Stout - 33cl blik:

Dangeris:
Klaar voor een kanonskogel van een bier? Maak kennis met DANGERIS, onze Russian Imperial Stout van wel 11,5%. Het bier is samengesteld uit 9 verschillende moutsoorten en heeft daarom rijke, complexe smaken. Daarbij zijn we de grens over gegaan en hebben we gewinkeld bij topmouterij Weyermann in Duitsland. In ons oogpunt zijn zij de echte toppers als het gaat om het produceren van zwaar geroosterde moutsoorten. Dat levert dan ook heerlijke smaken op. Denk aan de licht geroosterde tonen van karamel en biscuit door Cara-Munich en Cara-Hell mout, maar in grotere mate de zwaar geroosterde tonen van donkere chocola, cacao en medium roast koffie uit de CARAFA mouten. Met 11,5% is DANGERIS lekker vol, waardoor die geroosterde smaken een goede tegenhanger hebben en het bier daarmee in balans raakt. Geniet ervan!

Brouwerij Lost:
Wij zijn 3 jonge gasten die al meer dan 10 jaar hechte vrienden zijn. De vriendengroep bestaat uit 10 man groot, dus het is altijd kneitergezellig! Ieder jaar is er binnen de vriendengroep een speciaal evenement waarbij we een competitie doen. De competitie van dat jaar was om zelf een bier te gaan brouwen. Op dat moment was iedereen in de groep namelijk de wereld van craft beer aan het ontdekken. Voor ons een unieke smaaksensatie in vergelijking met al dat macro-pils dat we op dat moment vaak dronken. Iedereen heeft zo veel plezier gehad in het maken van zijn eigen creatie! Van een whisky infused tripel tot een witbier met citroen- en pruimenschillen. Het was een dag vol plezier. Dit werd het begin van een nieuwe passie, want Stan en Lorenzo bleven maar brouwen. De potten en pannen werden ingeruild voor een elektrische brouwketel en het balkon werd ingewisseld voor een echte brouwlocatie. In een loods in Westzaan met een professionele keuken van pasteitjesmaker Pastechi Caribe konden we meer bier brouwen en hadden we eindelijk de ruimte die we wilde. Daar maken we tot op de dag van vandaag nog onze testbieren. Er begint naarmate je bieren beter worden wat aan je te knagen. De bieren worden door bekende en onbekende mensen gewaardeerd en vragen waar je te koop bent. Nou, helemaal nergens nog. Moet daar niet eens verandering in gaan komen? Dit heeft ons zo aan het denken gezet, dat we de stap hebben gemaakt. Dit was het ontstaan van LOST. LOrenzo en STan. Later kwam Michiel er ook nog bij. Hij was ontzettend enthousiast geraakt door de stappen die we aan het zetten waren. Craft bier drinken was ook 1 van zijn favoriete bezigheden en Stan en Lorenzo konden nog wel zo’n topper in het team gebruiken. Met 800 brouwerijen op dat moment moesten we het wel anders aanpakken dan de rest. Het werd daarom onze missie om bieren zonder grenzen te ontwikkelen. Recepten maken we nooit vanuit een kostenoogpunt. Het moet vooral lekker zijn. Als het bier dan wat meer kost, dan is dat maar zo. Dit is waar we voor staan. Topkwaliteit bieren die net even wat anders zijn met een leuk verhaal. Daarom zie je ons bier in blik, want dat is goed voor het milieu en goed voor de kwaliteit van het bier. Met flashy designs proberen we in het schap op te vallen en brengen we ons verhaal zowel online (social media) als offline (proeverijen, workshops) naar buiten. Daarmee luidt dan ook onze toepasselijke slogan: Let’s get LOST together!

Schrijf uw eigen review
U plaatst een review over:Lost Dangeris
Ben je oud genoeg voor deze webshop?
Je dient minimaal 18 jaar oud te zijn om de site te bezoeken.