Rosso - Brouwerij Lost

Rosso - Brouwerij Lost

Iconiq - Brouwerij Lost

is een uitgebalanceerde IPA van 7%.

Advice Price: € 0,00
€ 3,69
Beschikbaarheid: Op voorraad
SKU
Lost Iconiq
  • Koop 6 voor
    € 3,50
    en bespaar 5%
  • Koop 12 voor
    € 3,32
    en bespaar 10%
Incl. BTW

Brouwerij Lost Iconiq - IPA - 33cl blik

Iconiq:
Een IPA, kortweg voor India Pale Ale, is een biercategorie wat ontzettend populair aan het worden is in Nederland. Het is een bier dat vrij bitter en hoppig is, waar een moutig karakter tegenover staat om de bitterheid een beetje in balans te brengen. De bieren laten een heerlijk “hopboertje” achter en ruiken heel aromatisch. Vaak wordt de bitterheid van een bier in hoeveelheid IBU weergegeven, waarbij tussen de 45 en de 70 gangbaar is voor een IPA, maar je regelmatig tussen de 13 en 20 ziet voor een witbier. Wij doen daar niet aan, want dat getal (en hoe de bitterheid beleefd wordt) wordt beïnvloed door hoe de rest van het bier ontworpen is.

ICONIQ is echt een baas van een IPA en is met wel 12 gram per liter gedry-hopt. Bij LOST designen we bieren die in balans zijn. Daarom is ICONIQ niet zo agressief bitter die sommige IPA’s wel eens kunnen zijn. Daarvoor hebben we een klassieke, zachte hop genaamd “Perle” gebruikt voor het bitteren en aan de wat lagere kant in het spectrum gemikt op de hoeveelheid IBU’s. De aroma’s en de smaak komt van het trio Citra, Azacca en El Dorado. Dit zijn 3 Amerikaanse hopsoorten die in de vallei van Yakima, Washtington, in de open natuur prachtige tropische aroma’s ontwikkelen. ICONIQ heeft hierdoor tonen van citrusvruchten zoals sinaasappel en citroen, maar ook tonen van steenvruchten als perzik en abrikoos. Kortom, een en al tropische vruchten! Heerlijk man!

Brouwerij Lost:
Wij zijn 3 jonge gasten die al meer dan 10 jaar hechte vrienden zijn. De vriendengroep bestaat uit 10 man groot, dus het is altijd kneitergezellig! Ieder jaar is er binnen de vriendengroep een speciaal evenement waarbij we een competitie doen. De competitie van dat jaar was om zelf een bier te gaan brouwen. Op dat moment was iedereen in de groep namelijk de wereld van craft beer aan het ontdekken. Voor ons een unieke smaaksensatie in vergelijking met al dat macro-pils dat we op dat moment vaak dronken. Iedereen heeft zo veel plezier gehad in het maken van zijn eigen creatie! Van een whisky infused tripel tot een witbier met citroen- en pruimenschillen. Het was een dag vol plezier.

Dit werd het begin van een nieuwe passie, want Stan en Lorenzo bleven maar brouwen. De potten en pannen werden ingeruild voor een elektrische brouwketel en het balkon werd ingewisseld voor een echte brouwlocatie. In een loods in Westzaan met een professionele keuken van pasteitjesmaker Pastechi Caribe konden we meer bier brouwen en hadden we eindelijk de ruimte die we wilde. Daar maken we tot op de dag van vandaag nog onze testbieren. 

Er begint naarmate je bieren beter worden wat aan je te knagen. De bieren worden door bekende en onbekende mensen gewaardeerd en vragen waar je te koop bent. Nou, helemaal nergens nog. Moet daar niet eens verandering in gaan komen? Dit heeft ons zo aan het denken gezet, dat we de stap hebben gemaakt. Dit was het ontstaan van LOST. LOrenzo en STan. Later kwam Michiel er ook nog bij. Hij was ontzettend enthousiast geraakt door de stappen die we aan het zetten waren. Craft bier drinken was ook 1 van zijn favoriete bezigheden en Stan en Lorenzo konden nog wel zo’n topper in het team gebruiken.

Met 800 brouwerijen op dat moment moesten we het wel anders aanpakken dan de rest. Het werd daarom onze missie om bieren zonder grenzen te ontwikkelen. Recepten maken we nooit vanuit een kostenoogpunt. Het moet vooral lekker zijn. Als het bier dan wat meer kost, dan is dat maar zo. Dit is waar we voor staan. Topkwaliteit bieren die net even wat anders zijn met een leuk verhaal. Daarom zie je ons bier in blik, want dat is goed voor het milieu en goed voor de kwaliteit van het bier. Met flashy designs proberen we in het schap op te vallen en brengen we ons verhaal zowel online (social media) als offline (proeverijen, workshops) naar buiten. Daarmee luidt dan ook onze toepasselijke slogan:
Let’s get LOST together!

Schrijf uw eigen review
U plaatst een review over:Iconiq - Brouwerij Lost
Ben je oud genoeg voor deze webshop?
Je dient minimaal 18 jaar oud te zijn om de site te bezoeken.