Wij maken gebruik van cookies om uw bezoek aan Speciaalbierkoning.nl nog makkelijker te maken. Als u onze website bezoekt, gaat u akkoord met deze cookies.
EAN | 8720299303966 |
---|---|
Merk | Brouwerij Lost |
Percentage alcohol | 8.1 % |
Verpakking Bier | Blik |
Biersoort | India Pale Ale (IPA) |
Ideale drink temperatuur | 10° |
Land van herkomst | Nederland |
Stad van herkomst | Uitgeest |
Vanaf wanneer op de markt | 2022 |
inhoud | 44 cl |
geadviseerd glas | pint |
Geadviseerd eten | Gekruid Oosters Eten, Geroosterde Groenten, Mango, Pesto, Pittige Snacks, Vissnacks, Bitterballen, Burger, Pizza |
kleur | Geel |
Smaakprofiel | bloemig, citrus, Fris, fruitig, hoppig, Verfrissend, zoet |
Intensiteit (1=minste tot 10=meeste) | 7 |
zoetheid (1=minste tot 10=meeste) | 9 |
zuurheid (1=minste tot 10=meeste) | 3 |
bitterheid (1=minste tot 10=meeste) | 4 |
Brouwerij Lost Thiolizer - NEDIPA - 44cl blik
Thiolizer:
BADABING, BADABOOM. Daar is ie dan! THIOLIZER. Een doorontwikkeling op onze EXOTIQA. Deze NEDIPA is gemaakt met nog meer haver voor een dikker, voller mondgevoel en een stevigere body. THIOLIZER is gemaakt met een volle dosis LUPOMAX Citra, El Dorado en Azacca. Deze geconcentreerde hoppellets zorgen ervoor dat we de pure smaak van de hop in het bier kunnen krijgen, zonder dat er grassige of harsige tonen ontstaan. Dat zul je misschien wel gemerkt hebben met de nieuwe versie van de JOOZY, waar dit ook is toegepast. De echte ster van de show is een proprietary gist, welke ontwikkeld is door een klein, gespecialiseerd buitenlands laboratorium. Deze gist bezit een speciaal type gen waarmee het beta-lyase enzym tijdens het vergisten wordt aangemaakt. Dat beta-lyase enzym maakt zogenaamde thiols vrij (vandaar de naam uiteraard). Dat is mega-speciaal, omdat daardoor hele intense geuren ontstaan van rijp tropisch fruit die nog heel lang in het bier blijven hangen. Dit is een nieuwe ontwikkeling die pas net in Europa heeft mogen landen. Misschien zijn wij wel de eerste in Nederland. Ben jij net zo hyped als dat wij zijn voor dit bier?
Brouwerij Lost:
Wij zijn 3 jonge gasten die al meer dan 10 jaar hechte vrienden zijn. De vriendengroep bestaat uit 10 man groot, dus het is altijd kneitergezellig! Ieder jaar is er binnen de vriendengroep een speciaal evenement waarbij we een competitie doen. De competitie van dat jaar was om zelf een bier te gaan brouwen. Op dat moment was iedereen in de groep namelijk de wereld van craft beer aan het ontdekken. Voor ons een unieke smaaksensatie in vergelijking met al dat macro-pils dat we op dat moment vaak dronken. Iedereen heeft zo veel plezier gehad in het maken van zijn eigen creatie! Van een whisky infused tripel tot een witbier met citroen- en pruimenschillen. Het was een dag vol plezier.
Dit werd het begin van een nieuwe passie, want Stan en Lorenzo bleven maar brouwen. De potten en pannen werden ingeruild voor een elektrische brouwketel en het balkon werd ingewisseld voor een echte brouwlocatie. In een loods in Westzaan met een professionele keuken van pasteitjesmaker Pastechi Caribe konden we meer bier brouwen en hadden we eindelijk de ruimte die we wilde. Daar maken we tot op de dag van vandaag nog onze testbieren.
Er begint naarmate je bieren beter worden wat aan je te knagen. De bieren worden door bekende en onbekende mensen gewaardeerd en vragen waar je te koop bent. Nou, helemaal nergens nog. Moet daar niet eens verandering in gaan komen? Dit heeft ons zo aan het denken gezet, dat we de stap hebben gemaakt. Dit was het ontstaan van LOST. LOrenzo en STan. Later kwam Michiel er ook nog bij. Hij was ontzettend enthousiast geraakt door de stappen die we aan het zetten waren. Craft bier drinken was ook 1 van zijn favoriete bezigheden en Stan en Lorenzo konden nog wel zo’n topper in het team gebruiken.
Met 800 brouwerijen op dat moment moesten we het wel anders aanpakken dan de rest. Het werd daarom onze missie om bieren zonder grenzen te ontwikkelen. Recepten maken we nooit vanuit een kostenoogpunt. Het moet vooral lekker zijn. Als het bier dan wat meer kost, dan is dat maar zo. Dit is waar we voor staan. Topkwaliteit bieren die net even wat anders zijn met een leuk verhaal. Daarom zie je ons bier in blik, want dat is goed voor het milieu en goed voor de kwaliteit van het bier. Met flashy designs proberen we in het schap op te vallen en brengen we ons verhaal zowel online (social media) als offline (proeverijen, workshops) naar buiten. Daarmee luidt dan ook onze toepasselijke slogan:
Let’s get LOST together!